Vælg en side

Handelsbetingelser

 

Generelt

Ved onlinehandel hos VILAKULA IVS er du underlagt vores handelsbetingelser. Vi anbefaler derfor, at du altid læser disse betingelser, inden du handler i vores webshop på vilakula.dk.

Vi tager forbehold for pris- og trykfejl samt udsolgte varer.

En ordre er kun bindende, når den er godkendt af sælger med en ordrebekræftelse på mail.

Betaling

Alle beløb på vilakula.dk er angivet i DKK – Danske kroner og er inkl. moms.

VILAKULA IVS modtager betaling med:

  • VISA-Dankort
  • MobilePay
  • VISA
  • VISA Electron
  • Mastercard
  • ViaBill

Betaling bliver først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager. 

VILAKULA IVS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

VILAKULA IVS sender med  GLS fem gange om ugen – mandag til fredag. Varerne ankommer derefter indenfor 1-3 hverdage til den GLS pakkeshop du har valgt, for ordre indgået inden kl. 13.00.

Bemærk at vores SHADOW-design håndteres som print-on-demand. Leveringstiden er derfor 5-7 hverdage. 

Bemærk, at der i forbindelse med udsalg eller højtider som jul, kan forekomme længere leveringstid. Vi bestræber os dog på at informere dig om dette, hvis det skulle være tilfældet.

Er dine varer mod forventning ikke på lager, vil vi kontakte dig og orientere dig om den forventede leveringstid.

Skulle der opstå forsinkelser hos GLS (f.eks. omkring højtiderne) kan VILAKULA IVS ikke drages til ansvar.

For pakker til udlandet bruger vi Pakkelabel. Forsendelstiden afhænger af det enkelte land.

Forsendelser til Europa tager typisk 3-5 hverdage, men forsendelser udenfor Europa typisk tager 5-8 hverdage.

Vær opmærksom på gældende regler vedrørende told og moms til ikke-EU lande.

Husk at kontrollere din bestilling ved modtagelse

Vi er kun interesseret i, at vores plakater har haft det godt under transporten. Du bedes derfor kontrollere pakkens indhold ved modtagelse. 

Er pakken og/eller indholdet beskadiget ved modtagelse, skal du med det samme – og seneste 4 dage efter modtagelsen – fejlmelde dette hos os eller hos GLS. 

VILAKULA IVS er ikke ansvarlig for varer, der er beskadiget under transporten. Vi garanterer dog, at vi altid pakker varerne forsvarligt ind. 

Fragtpriser

VILAKULA IVS leverer altid fragtfrit til hele Danmark. Det manglede da bare.

Prisen på fragt til EU lande er 100,- inkl. moms.

Told & moms til andre lande

Hvis du bestiller varer i vores webshop fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed.

ViILAKULA IVS sender kun varer til EU-lande. Ved salg til andre lande bedes du kontakte os på info@vilakula.dk inden du afgiver ordre.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

VILAKULA IVS dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering

Retunering og reklamationer sendes til:

VILAKULA IVS
Pyramiden
Birkemose Allé 37
6000 Kolding
Danmark

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion bedes du sende bankoplysninger med pakken eller i e-mail, så vi hurtigst mulig kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 60 dages fuld returret på varer købt i vores webshob på vilakula.dk. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 60 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@vilakula.dk.

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til:

VILAKULA IVS
Pyramiden
Birkemose Allé 37
6000 Kolding
Danmark

Varen skal retuneres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vær opmærksom på, at vi ikke modtager varer sendt pr. efterkrav eller uden omdeling til vores adresse

Du skal betale porto og eventuelle andre udgifter forbundet med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores lager. Vi anbefaler derfor, at du anvender track and trace, så du hele tiden kan følge pakken.

Udgifterne for returnering i Danmark optil 2 kg forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK, såfremt varen bliver sendt som pakke.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder hele købet, refunderer vi alle betalinger modtaget af dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Ved delvis fortrydelse refunderer vi ikke leveringsomkostninger.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi tilbageføre ikke beløb til andre personer eller deres bankkonto.
Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er taget i brug udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@vilakula.dk

Personlige oplysninger

For at du som kunde kan indgå en handle med VILAKULA IVS, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Indsamlingen af disse oplysninger er nødvendige, for at vi kan levere varer til dig.

Oplysninger afgivet til VILAKULA IVS vidergives eller sælges ikke til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Med mindre du selv angiver andet eller tilmelder vores nyhedsbrev, slettes dine oplysninger efter 6 måneder.

VILAKULA IVS følger til enhver tid retningslinjer og love påkrævet af Forbrugerstyrelsen og EU.

 

 

Kontakt

VILAKULA IVS

Pyramiden, Birkemose Alle 37
6000  Kolding
Kun administration. Intet salg fra adressen

+45 89 88 50 05
kundeservice@vilakula.dk

CVR: 39718065

 

Hvad kan vi gøre for dig?

1 + 2 =

0
Indkøbskurv